Váš nákupní košík je prázdný.

Vyberte si alespoň tři produkty z naší nabídky a získejte dopravu zdarma.

PROČ U NÁS?
98
  • 19 let na trhu
  • 80 000 zákazníků ročně
  • spolehlivá a rychlá doprava
  • 4 vlastní prodejny
  • 380 výdejních míst
  • 101178 zboží ve vlastních skladech
  • 11923 zařízení a příslušenství
  • ryze česká firma
  • rozumíme našemu zboží
  • rádi Vám poradíme
OBLÍBENÁ ZAŘÍZENÍ

Začněte zde a zjednodušte si vyhledání příslušenství pro Váš telefon nebo tablet.
Více informací


Přidání zařízení
Výrobce:
- vyberte -


Model:
- vyberte -


Přidat
banner

LG Optimus 2X P990 - černá: Reklamace - špatná volba prodejce!

Přejít na kartu produktu LG Optimus 2X P990 - černá

Reklamace - špatná volba prodejce!
Bc. Milan Holub, DiS. (8.9.2012 14:47:11)
Dne 27. 7. 2012 jsem reklamoval v prodejně Sunnysoft na adrese Politických vězňů 14, 110 00 Praha 1 mobilní telefon LG 2x P990 kvůli níže zmíněným vadám:
1) Displej – odlupující se krycí vrstva osvětlení displeje – vrchní a obě boční části.
2) Vyzvánění – samovolné a nahodilé změny vyzvánění, někdy nevyzvání vůbec.
3) Slabý výkon MT – sekání při náročných aplikacích (Tegra zone).
4) Zamrznutí MT – nutné vyndání baterie.
5) Signál – po ztrátě signálu, když se dostane opět na signál, trvá velmi dlouho, než se přihlásí do sítě, nereaguje na pokyn volání a případné přihlášení do sítě.
Odpověď přišla dne 7. 8. 2012, dle autorizovaného servisu Britex byla reklamace zamítnuta z důvodu neoprávněného zásahu do softwaru (ROOT) a oprava by byla možná pouze po výměně základní desky za 3700 Kč bez DPH (tedy na vlastní náklady). Telefon byl ale zakoupen jako použitý s plnou zárukou (zapsáno i v kupní smlouvě), a jelikož byl reklamován do 6 měsíců od data koupě, je dle § 616 tato vada brána jako již existující při jejím převzetí, kupující má tedy právo na výměnu věci, nebo na její opravu, není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Pokud s tímto prodejce nesouhlasí, je povinen prokázat, že vada vznikla až po koupi. Jelikož jsem žádný ROOT neprovedl a koupil telefon jako použitý, nemohu vědět, co se s ním dělo před koupí. Zaměstnanci ve výše zmíněné prodejně postup řešení odmítali, nakonec byl ale mobilní telefon odeslán zpět do autorizovaného servisu s žádostí o zjištění data zásahu do softwaru.
Dne 20. 8. 2012 byl nejspíš mobilní telefon vrácen ze servisu na prodejnu se slovním sdělením, že datum zjistit nelze. Opět jsem dle § 616 požadoval zjištění data toho neoprávněného zásahu v domnění, že pokud lze zjistit ROOT tak je možné zjistit i datum zásahu. Telefon jsem nepřijal a na mé požadavky se měl odeslat zpět do servisu, aby bylo datum zásahu zjištěno, popřípadě, zda toto datum je možné zjistit.
Dne 28. 8. 2012 jsem po 32 dnech od počátku reklamačního řízení šel do prodejny a zjistil, že telefon nikam odeslán nebyl a celý týden zůstal na prodejně. Zaměstnanci mi sdělili, že 3. 9. 2012 mi budou schopni říci, zda lze zjistit datum neoprávněného zásahu do softwaru. Telefon jsem ponechal na prodejně.
Na základě porady s právníkem jsem sepsal odstoupení od kupní smlouvy z důvodu porušení zákonů. Servis je povinen vyjádřit se k všem uvedeným závadám věci, a to do 30 dnů, učiněno tak nebylo. Mimoto např. vada displeje je vada mechanická, tudíž s neoprávněným zásahem do softwaru nesouvisí a její oprava by měla být uskutečněna. Odstoupení od kupní smlouvy bylo zamítnuto.
Dne 3. 9. 2012 jsem sám volal do firmy LG, kde mi sdělili, že bohužel datum zásahu zjistit neumí. Dále bylo zjištěno, že telefon byl prodán s jinou verzí softwaru, než se kterou byl vyroben, a že při prodeji byl cca rok starý, tudíž s ním muselo být manipulováno. Z prodejny Sunnysoft se nikdo neozval.
Dne 4. 9. 2012 jsem se v prodejně ptal, jak chtějí tuto kauzu řešit dál. Zaměstnanci mi sdělili, ať řeším případ soudně, pokud nesouhlasím s jejich chováním. Mobilní telefon jsem byl tedy přinucen převzít, po jeho kontrole jsem zjistil, že byl poškrábán (před reklamací byl neporušen, v reklamačním protokole si před reklamací zaznamenali pouze odřenou fólii). S tím zaměstnanci také nechtěli nic dělat. Volal jsem tedy panu Martinu Strouhalovi, majiteli, jenž mi sdělil, že mám vše sepsat a poslat mu to, po chvíli ale obrátil, že zákon neporušují a že mám jít s případem k soudu. Telefon jsem tedy převzal neopraven, s dalším poškozením, dále již bez záruky a bez ochoty firmou Sunnysoft cokoli řešit.
Re: Reklamace - špatná volba prodejce!
Bc. Holub Milan, DiS. (10.9.2012 15:03:17)
Vážený pane Strouhale,
mobilní telefon byl zakoupen rozbalen, vzhledem k tomu, že v něm byly nastaveny uživatelské účty musel být i použit. Výrobce mobilního telefonu mi sdělil data o tomto konkrétním mobilním telefonu. V době mé koupě byl již 11 měsíců starý a byl prodán s jinou verzí softwaru, než se kterou byl vyroben. Manipulace s telefonem je zřejmá, toto ale nedokazuje zásah do telefonu ROOT. Vy jste majitel, Vy ručíte za veškeré zboží, které prodáváte, nikoli servis. Já mám kupní smlouvu s Vámi, nikoli se servisem. Vzhledem k tomu, že telefon byl použit, řeším tuto situaci dále. Pokud bych zakoupil nový telefon a byl nalezen ROOT, nemáme se o čem bavit a je zcela jasné, že musel být tento zásah proveden po rozbalení telefonu, tedy kupujícím. Dle občanského zákoníku číslo § 616 jste povinni prokázat, jak zmiňovaný problém vznikl a objasnit jej. Jinak se dle tohoto zákona skutečnost bere tak, že existovala již při koupi. Toto jste neprokázal a arogantní jednání prodejců na pobočkách jen podrtrhuje, že je na Vaší straně něco v nepořádku. Aby prodejce jednal způsobem, zde si vemte telefon nebo se odeberte na soud, není správné, toto řešení je pro Vás zcela jasné, spousta lidí prostě jen odejde a věc neřeší, protože to je pro ně jednodušší než něco řešit soudem. Pokud jste prodal mobilní telefon rozbalen a poskytl plnou záruku (je zapsáno ve faktuře), můžete doložit stav mobilního telefonu před prodejem? Nějaký výpis ze servisu? Telefon byl použit a bylo s ním manipulováno, na první pohled na něm žádný zásah vidět nebyl. Pokud by nenastaly komplikace s telefonem a nebyl bych nucen jej přinést na reklamaci tak by se na ROOT ani nepřišlo. Pro mě jako pro kupujícího je podstatné, že jste prodal použitou věc, s vadou, poskytl jste plnou záruku a nyní nechcete plnit závazky. To, že servis a potažmo výrobce dále řešit tuto situaci nebude, je logické, z jejich pohledu někdo provedl nelegální zásah a záruka tedy z jejich strany není. Jak mi bylo zmíněno přímo v LG toto je Váš problém, že jste prodali poškozenou věc, a Vy za ni nesete odpovědnost. Mimoto telefon byl do servisu odeslán s 5 závadami a servis se vyjádřil poze k jedné, tedy nebyla naplněna povinnost vyjádřit se ke každé závadě. Navíc špatný displej nemůže být způsoben softwarovou závadou.
Podle občanského zákoníku § 616 nemám povinnost něco dokazovat já, ale Vy, pokud se jedná o předmět do stáří 6 měsíců. Jak jste sám řekl, jste jako firma na trhu již 13 let, jak je tedy možné, že nevlastníte občanský zákoník, abyste mohl jednat dle zákona, nebo přinejmenším ověřit si, co vám § 616 odstavce 1 a 4 přikazuje? Ono je samozřejmě jednoduší dělat mrtvého brouka a tvrdit, že zákon neznám, ale neznalost zákona neomlouvá a jste povinen se jím řídit. Navíc telefon se mi vrátil poškrábán, to se ale bohužel nepovedlo dostatečně jiným mobilním telefonem vyfotit, proto jsem již dále fotografie neposílal a zasílat fotografie focené jinde než na Vaší pobočce je zcestné.
Výrobce LG Electronics CZ, s.r.o. navrhl vyřešit situaci kompromisem, např. podílením se na placené opravě nebo výměnou telefonu za jiný kus. K tomu se nikdo z Vašich zaměstnanců nevyjádřil.
S pozdravem
Bc. Holub Milan, DiS.
Re: Reklamace - špatná volba prodejce!
Martin Strouhal (10.9.2012 14:16:53)
Vážený pane Holube,

Děkuji za Váš příspěvek, alespoň se k němu mohu vyjádřit.
Není pravda, že bychom byli neochotní nebo se nesnažili Vaši reklamaci řešit. Naopak jsme se maximálně snažili působit na servis, aby pro Vás reklamace dopadla dobře a aby v době dovolených vaši reklamaci urychlili. Dále jsme se snažili obměkčit zastoupení LG.
Dále není pravda, že jsme Vám prodali použitý výrobek. Mobilní telefon jsme Vám prodali jako rozbalený, protože na prodejně jsme jej jednou před Vámi předvedli zákazníkovi. De facto byl tedy zbrusu nový.
Bohužel autorizovaný servis Britex je neoblomný v tvrzení, že telefon má neoprávněně zásah do softwaru, je tzv. "rootnutý" a tudíž Vám reklamaci neuznal. Viděli jsme i screenshot z jejich testovacího softwaru. Stejné stanovisko zaujalo i zastoupení LG.
Toto vše jsme Vám písemně i ústně tlumočili, naprosto bez prodlení a profesionálně.
Vysvětlili jsme Vám, že my jako prodejce fungujeme jako prostředník mezi Vámi a autorizovaným servisem. Pokud je servis takto neoblomný v tvrzení, že jste si o záruku přišel z vlastního přičinění sám, my víme, že jsme s telefonem nedělali nic jiného, než jej rozbalili, ukázali a zase zabalili, pak opravdu jediné co nám zbývá je doporučit Vám standardní postup při zamítnutí reklamace: obrátit se na soudního znalce, nechat si udělat posudek a s ním pak opět na servis, prostřednictvím nás jako prodejce a případně pak na soud. To jsem Vám vysvětlil i já osobně po telefonu, když jsem si zjistil vše o Vaší zamítnuté reklamaci.
Na trhu jsme 13 let, máme desítky tisíc spokojených zákazníků a na naší odborné a vstřícné pověsti si zakládáme. Mrzí mne, že místo toho, abyste se snažil domoci se své pravdy civilizovaným způsobem, tj. obrátil se na soudního znalce a soud, tak jste nám emočně vypjatě vyhrožoval právníky a rozmazáním po internetu.
To také činíte a nám nezbývá nic jiného, než hledat kam všude jste toto Vaše vyjádření na internetu umístil a trpělivě Vám odpovídat (zatím 2x Facebook, 2x Heureka, diskuze Sunnysoft, vaše tuningové weby).
S pozdravem

Martin Strouhal, Sunnysoft
Re: Reklamace - špatná volba prodejce!
Martin Strouhal (10.9.2012 18:03:58)
Dobrý den,
Podle našeho názoru se opravdu bohužel jedná o zamítnutou reklamaci.
S pozdravem
Martin Strouhal
Re: Reklamace - špatná volba prodejce!
Bc. Holu Milan, DiS. (10.9.2012 21:02:18)
Vážený pane Strouhale,
proč se zavazujete plnou zárukou u použitého zboží, když nejste schopen dodržet své závazky? Koupil jsem od Vás koupil telefon použit, na který se zavazujete plnou zárukou. Jelikož se jedná o použité zboží, je jasné, že stav zboží nemusí odpovídat stoprocentně stavu nového zboží. Na toto zboží jste poskytnul plnou záruku. Vztah mezi Vámi a servisem mě nezajímá a již z principu v něm vládnou jiná práva. Občanský zákoník slouží k ochraně spotřebitele a je mezi mnou a Vámi, kdežto vztah mezi Vámi a servisem se řídí obchodním zákoníkem, kde jsou jiné zákony, lhůty, záruky apod.
Stále jste neodpověděl a nedoložil protokol dokazující stoprocentně bezvadný stav použitého zboží při prodeji. Jak je možné, že mobilní telefon byl při mém nákupu již 11 měsíců starý, a pokud byl vystaven na prodejně byl na něm aktualizován systém a přihlášené uživatelské účty?
Jste firmou, která je již 13 let na trhu, a zároveň si nedokážete dohledat zákon v platném občanském zákoníku? Proč byste Vy jako firma něco dělali, když chyba je na Vaší straně, Vy byste museli odškodnit zákazníka, Vy máte odpovědnost za zboží, jež prodáváte. Je samozřejmě jednodušší očekávat, že zákazník si svá práva hájit nebude a firma má tím ve svém protiprávním jednání vyhráno.

Je jednudušší ignorovat zákony než přiznat chybu, tedy buď doložit stav přístroje při prodeji, či datum ROOTu.
S pozdravem
Bc. Holu Milan, DiS.

Přejít na kartu produktu LG Optimus 2X P990 - černá


Mobilní | Klasický

Naposledy navštívené (0) | Vaše hledání (0) | Porovnání (0)
«
.